petek, 23. marec 2007

Canon paše na Nikona


Bliskavica namreč. In to stara, še iz časov, ko fokus še ni bil AF. Canon Speedlite 155A. Doma imam dve stari bliskavici. Ena je že prej omenjena Canon Speedlite 155A, druga pa je še iz CCCP in je bila kupljena v kompletu z Zenit-om TTL. AlfoTron 180 MTX. Če nič drugega, se dobro sliši. Pa saj ne da bi bil velik ljubitelj bliskavic, ampak včasih pa prav pridejo. Bi rad doma kakšno malenkost pofotkal za stock galerijo, pa ne bi rad imel dolgih časov in visokih ISO vrednosti. Za tako, občasno rabo bliskavice ne bi odkartal več sto €, tako da sem začel premišljevati, kako bi lahko uporabil ti dve veteranki. Najprej sem se pozanimal na domačih portalih; e-fotografija in slo-foto. Da bliskavic ne smeš kar balinat po različnih aparatih sem vedel že odprej, tako da me je zanimalo, če lahko 155A uporabim na Nikon-u D80. Mi je Robi pod "partizanskim" imenom Ro-bi dal nekaj napotkov kako in kaj. Da ne bi šmelcat začelo. Tako sem začel preverjat, kolikšna je prožilna napetost Speedlite 155A. Več kot 12V ne bi smela biti, je rekel Ro-bi. V navodilih za Nikon D80 je napisano, da je lahko 250V, ampak je Ro-bi rekel, da je lahko max 12V. Če Ro-bi reče 12, potem je 12. Tukaj http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html je navedena prožilna napetost za veliko bliskavic. Ruskega zvezdnika AlfoTrona normalno ni gor, je pa Kanonček. In prožilna napetost je 8,2V, tako da ga lahko uporabljam na Nikonu. Sem šel v Mixi-ja kupit še tole zadevico zgoraj, tako da imam lahko Kanončka na Nikonu, Rusa pa na tem adapterju na stojalu, ker ga nikakor ne bi dal na Nikona. Imajo nekatere stare bliskavice prožilno napetost več kot 200V in bi od Nikona lahko ostal samo še kadeči se kup pepela. Mi nekako ni za probat.
Tako. Sedaj imam dve bliskavici, ki ju lahko uporabljam. Seveda, razni TTL-i in krožno-povratno-super-duper-obločno-mega-tetra merjenje svetlobe odpade, tako da bliskavici prožita samo na polno. Osvetlitev tako reguliraš z zaslonko oz z razdaljo bliskavice od objekta; bližaš ali oddaljuješ bliskavico. Pa kar gre, ker mudi se v "studiju" ne in je čas za postavljat in eksperimntirat. Sem se malo igral in nekaj fotk naredil s Canonom PS A85 (kdo pravi, da noben ne gre iz Canona na Nikon?!), ker tudi tista mala bliskavica na kompaktu proži svetlobno celico na adapterju. Je prav fajn, ko daš na aparatu na časovno proženje in držiš bliskavico kjerkoli in kakrkoli želiš nad predmetom. Še bolje bi bilo z daljinskim prožilom. Viš, sem vedel, da sem nekaj pozabil kupit. Bom jutri.
Vaja dela mojstra pravijo. Čeprav mojstri pravijo, da vaja dela vajenca, bom jaz kar malo vadil in poskušal. Evo nekaj fotk narejenih z Rusom na stojalu in Canonom PS A85.




Tale spodnja je seveda narejena samo z bliskavico na kompaktu, ker mi za drugačno "predstavitev sistema" manjka še en sistem.

Če bi lahko nastvaljal jakost proženja namontiranega Canona, tako kot lahko jakost proženja vgrajene bliskavice (preko aparata) bi bilo pa sploh sanjsko. Za to bo pa treba nabaviti kar novo bliskavico. Kaj češ, drugače se ne da.