nedelja, 23. september 2007

Nikon D80 AUTO ISO

Oziroma kako "M" oz ročni način pri vklopljenem AUTO ISO postane "avtomatski" način. Ker slika pove 1000 besed, jih nekaj prilagam. Vse fotografije posnete v AUTO ISO in z matričnim merjenjem svetlobe.

Najprej prvi dve fotografiji, ki sta bili posneti v "M" načinu. Pa poglejmo, kaj dobim, če želim v "M" načinu zajeti manj svetlo fotografijo.

f/3,2 - 1/640s - ISO 100
Aparat je izmeril svetlobo in določil parametre. Dobil sem zgornjo fotografijo. Ker sem želel temenjšo fotko, sem zaprl zaslonko na f/8 in dobil...

f/8 - 1/640s - ISO 640

... enako osvetljeno fotko, ker je AUTO ISO dvignil ISO na 640.


Kako pa gre to v "A" načinu-proriteta zaslonke- in uporabi "kompenazcije osbetlitve", pa je vidno na spodnjih dveh fotografijah.
Za moj okus presvetlo fotografijo želim, tako kot v "M" načinu, zajeti bolj temno.

f/8 - 1/100s - ISO 100

Z kompenzacijo osvetlitve sem podosvetlil za 1,3 zaslonke (EV -1,33) in dobil ...

f/8 - 1/250s - ISO 100
... temnejšo fotografijo, z bolj ohranjenimi detajli v svetlih tonih. Sicer sem malo preveč kompenziral, da je razlika bolj vidna.

Upam, da je sedaj bolj jasno, zakaj bi želel ob vklopljenem AUTO ISO, čase krajše kot 1/125sec. To je namreč "najkrajši čas"*, ki ga AUTO ISO omogoča.

*Za razumevanje, v kakšnem smislu "najkrajši čas" pa priporočam branje tega članka. klikni.