nedelja, 25. februar 2007

Dolgcajt

Tako kot že nekaj let, se je tudi letos odvil natečaj revije Emzin za najboljšo fotografijo. In tako kot vsako leto, se je tudi letos na spletu odvijala polemika o nagrajenih fotografijah. Da ne bi neveden po svetu hodil, sem šel v soboto 10.02.2007 "uč vržt" na to razstavo in sem si ogledal fotke. Kaj naj rečem. Nič. Ker mi je bilo dolgcajt, sem se šel sprehodit po mestu in pod vtisom razstave naredil reportažo.
Obiskovalcev je bilo toliko kot jih je na zgornji fotografiji-nič. Gužva je bila le v garderobi, na informacijah in pri šanku, kjer so zaposleni v CD malo dolgcajt preganjali. Sem na hitro pogledal izbor fotk in pobral šila in kopita.


Skozi arkade se mi je ta prizor zdel zanimiv. "Ata" na sprehodu obkrožen z lepoticami, ki jih ne opazi. Dinamična je očem skrita.







Odkar imam fotoaparat ob sprehodih po mestu tudi glavo
kdaj dvignem in pogledam okoli. In se najde kaj zanimivega. Recimo, da imamo tudi Slovenski šolski muzej. Koliko vas je to vedelo? Sem si kar mislil.



Zadnje čase se v Ljubljani veliko govori o turizmu in turistih. Koliko jih dejansko obišče Ljubljano ne vem. Vedo pa to verjetno na kakšnem uradu. Vsaj približno. In zakaj naj bi bila Ljubljana zanimiva za turiste? Kaj pa vem, verjetno se to isto sprašujejo tudi domačini v Parizu in Milanu. Ali pač ne. No, tisto sobot tale fotka priča o napadu turistov na naše glavno mesto. Razglednic je bilo sicer na pretek...

In kaj bi mi Ljubljančani brez Ljubljanice in starega dela mesta, ki je tako primeren za obisk bolšjaka, Gradu, te ali one kavarne, knjižnice, ali samo za opazovanje mimoidočih ali tistih sedečih? Kaj pa za obisk kakšne ne tako razvpite razstave? Je ena nam pred nosom, na desnem bregu Ljubljanice z meterskimi fotkami, ki prav lepo popestrijo turoben dan.





Pod vtisom fotk iz Emzina sem še sam hotel narediti kakšno izpovedno.
Da taka forografija uspe, moraš prej vedet, kaj bi rad povedal. Predvidevam. Drugače narediš kr neki. Emzin je namenjen pač drugačnim fotografijam. Zdaj, a so to "nekaj več fotografije" ali ne, ne vem. So pa drugačne in prav je, da imajo tudi drugačne fotografije svoj prostor. Saj je na spletnih galerijah že dovolj rožic, sončnih zahodov, živali s štirimi in več nogami ter portretov družinskih članov. Da ne bo kdo mislil, da kritiziram Emzin. Daleč od tega. Imam premalo kilometrine v fotografiji. To pa ne pomeni, da mi ne sme biti všeč ali ne všeč. Imamo pač različne okuse (a je kdo rekel hrana?). Nekaterim surovo meso pač ni všeč, pa tudi če mu rečejo carpaccio.

Stane Crnjak