nedelja, 30. december 2007

Sarma

Priprava sarme v sliki in besedi.
Je spet tisti čas v letu, ko naj bi dišalo po sarmah. Pri Uroševih buhteljnih sem se hvalil, da bom pa pripravo sarm pokazal na mojem blogu. In tukaj je. Priprava namreč. V nadaljevanju si lahko preberet in ogledate pripravo sarme. Ta recept je poseben po temu, da se sarma peče v pečici. Pravijo, da je ta način edini pravi. Vsekakor so sarme odlične.


Sestavine (cca 30 sarm)
  • velika (res velika) glava kislega zelja
  • 1,2kg mletega mesa (mešano)
  • 1kg prekajenih svinjskih rebrc
  • 120g riža
  • 2 čebuli
  • 2 česna
  • 1 jajce
  • začimbe; poper, sol, peteršilj, majaron, paprika
  • za "zabelo"; 2 žlici masla, 2 žlici moke, žlica paprike, žlica mezge, voda
Čebuli narežemo, česen sesekljamo. Riž skuhamo "na pol" in ga prelijemo z mrzlo vodo.

Čebulo in malo na kocke narezanega mesa rebrc prepražimo v ponvi. Solimo. Čebula naj samo postekleni. Porjavela naj ne bi .

Dodamo meso in med občasnim mešanjem pražimo toliko časa, da spremeni barvo. Še preden začne spuščati vodo, meso odstranimo.

Začimb je malo. Dodajamo jih po občutku ( in molimo, da je občutek pravi): sol, poper, paprika,majaron, peteršilj,... 

V meso dodamo začimbe in riž. Zmešamo. Nato dodamo še razžvrkljano jajce in vmešamo.

Z rokami!
Get dirty. I like it.

Zdaj pa k izdelavi sarmic.

Odstranimo liste. Debelejše žile na listih stanjšamo, če so pa listi veliki, debeli del kar izrežemo. Zelo velike liste razrežemo na dva dela - za dve sarmici. Na stran damo velik zeljni list. Stržen narežemo.

Sarme pa naredimo takole. Dve žlici mase položimo na raztegnjen zeljni list. Prepognemo z leve in desne in zarolamo od vrha. Tako naprej, dokler ne zmanjka mase. Sam vse liste pred izdelavo najraje kar obrežem na primerno velikost. Obrezke ne zavržemo! Buh ne daj. Z njimi pekrijemo dno posode.

Na zelje tesno skupaj naložimo sarme.

Nato spet plast zelja in suha reberca.

Spet sarme in po vrhu rebrca. Brez njih ne gre!

Do vrha zalijemo z vodo in pokrijemo z zeljnimi listi (smo jih dali prej na stran). Vklopimo pečico na 175°C. Sarme zavremo na štedilniku in jih šele nato damo v pečico.

Po cca 1,5h-2h odstranimo zeljne liste in zalijemo s prežganjem ( Segrejemo maslo in dodamo moko. Malo prepražimo in dodamo papriko. Premešamo in takoj odstranimo. Zalijemo s kozarcem vode, v katero smo zmešali mezgo.)

Vrnemo v "nadaljno obdelavo" v pečico. Pečemo še cca 1,5h. Če je potrebno, dolijemo vodo.

Vzamemo iz pečice. Vonji so omamni, okusi božanski.
Dober tek.

13 komentarjev:

Kuki pravi ...

Njam njam. Inkakšno vino priporočaš zraven?????

stane c. pravi ...

Pivo!

Kreg pravi ...

Stane tole pa tako dobro zgleda, da moram nekaj pojest, tok sem lačen ...

Grega pravi ...

Njami!! :D Mam'ca je tud prej delala :)

sekundek pravi ...

Hmm, super! Še pa nisem videl recepta, kjer se sarme pečejo v pečici. Vsak dan nekaj novega :)

stane c. pravi ...

Ko jih enkrat probaš iz pečice, kuhanih ne delaš več. Baje da je "pravilno" v pečici. Kdo bi vedel.

Dan pravi ...

Lušte nam delaš. :)

Gregor Harih pravi ...

Ufff jaaa. Smo danes jedli, pa se tako fajn prilega po "pregarani" noči. :)))

Anonimni pravi ...

ejjj, stary !!!

SVAKA ČAST

romeno pravi ...

Ta recept se je lani izkazal za zmagovalnega in bomo tudi letos ponovili vajo :)

Dober tek

Jon pravi ...

trenutno pripravljam...

Anonimni pravi ...

Pozdravljen!
Ja kar že kakšnih 35 let delam sarmo in sem jo vedno kuhala, ne pekla. Vedno ni nič ostalo, ker je bila tako dobra!!!!!!!.
Ko sem odkrila vaš recept, sem si rekla, da probati ni greh. Prej nisem mesa nikoli prepražila.
Ps storjeno.
Vse sem naredila tako kot vi, le da sem dodala še cca 20 dkg na koščke nareza pršuta v maso, riž nisem kuhala, sem ga dodala kar surovega, ker se mi je prvič zdel razkuhan, dala eno veliko glavico česna noter, ker obožujem česen in okoli 2-3 kg. prekajene vratovine narezane na košćke. Da o popru sploh ne govorim, ker imam rada pikantno. Nato sem isto naredila kot vi, zalila vse skupaj z vodo in zavrela na štedilniku, nato pa v pečico za eno uro in nič več. Tako da je bil riž še kompakten. Ostalo pa isto naprej z zabelo. Od 25.litrskega lonca bi človek pričakoval, da bo imel sarmico vsaj še drugi dan, vendar sem morala pozabiti na to. Vse gre isti dan.
Ko sem na obisku v Srbiji delala mojo sarmico, sem bila privezana na štedilnik vsak dan, cela vas je hodila gledat kako pripravljam sarmo in jo jedla. Tako da sarme do božiča nisem več niti skuhala, jo je bilo preveč takrat v Srbiji.
Lep pozdrav in še čim več takšnih receptov. Irena

stane c. pravi ...

V članku ni posebej navedeno, ampak z Vegeto pazljivo! Tudi če je ni...