ponedeljek, 8. oktober 2007

Stock fotografija; iStock, Dreamstime

Kaj pa vem. Ma mi ne gre in ne gre. Nikakor "da omastim brkove" (Olki, kwa dogaja hehehe). Me prime pa me mine. Zdaj spet nekaj "aploudam". Pa s tem džumbusom niti ni tako malo dela. Moraš fotografijo tehnično obdelat "v nulo". Šuma ne sme biti, pri prežganinah ocenjevalci dobijo ošpice, horizont "pod konac"... Tudi če je fotografija "umetniška", mora biti tehnično odlična. Potem je tu še časovno požrešen "aploud", pa k vsaki fotografiji dodajanje opisa, kategorij in meni najljubše opravilo, šizofreno-depresivno pisanje ključnih besed. Ajde, da vas vidim. Imaš fotografijo kozarca vode in sedaj se spomni najmanj 10 besed, ki asocirajo na kozarec vode. Ne smeš pa pretiravat in zavajat, ker ti lahko pošljejo opomin zaradi "spamanja" s ključnimi besedami. "Pijem" je lahko že "spamanje", ker na fotki ni osebe, ki pije vodo. Kapiš? Tako je na iStocku. Na Dreamstimu imaš pri ključnih besedah omejitev na "max 80" besed. Halo! 80 ključnih besed? A imate štirioglato glavo? Kdo jih bo pa pisal! No, ko vse to narediš, čakaš par dni na odobritev ali zavrnitev. In če si "odobren", greš gledat, katera po vrsti je tvoja fotka in vpišeš kakšno "z muko spomnjeno" ključno besedo in sledi.... Razodetje! Podobnih fotografij s to ključno besedo je že na tisoče. Kje je tvoja? Tam nekje na 150 strani. Še sam si jo komaj opazil, kaj šele kdo drug. Je pa malo čudno, da je tako zadaj, ker si skopiral ključne besede od podobne fotografije, ki je na prvem mestu. Hmm, čudim čudim.
Ene fotografije se prodajajo kot vroče žemljice, druge še zastonj ne grejo. Sam sem bolj v drugi kategoriji hehehe. Verjetno zato, ker moje niso tipične "stock" fotografije. Mogoče so pa slabe. Kdo bi vedel... Čudna so pota "stock-ova". Ma bom še malo vztrajal, da si naredim "portfolio" 100-tih fotografij. Pravijo, da je 100 fotografij v porfoliu neka osnova, ki naj bi jo imel. Jah, kaj pa vem. Lahko jih imaš tisoč, pa si v minusu, lahko pa jih imaš 10, pa jih prodajaš k' zmešan.
Kam se prijaviti oz kje prodajati? Istock, Shutterstock (tu me ni) in Dreamstime so sigurno največje stock agencije. Meni gre na Dreamstimu bolje kot na iStocku. Čeprav mi nikjer ne gre dobro.... Glede "upoloada" in vsega džumbusa poleg tega (ključne besede, kategorije,...) je Dreamstime mnogo boljši kot iStock. Lahko naložiš več fotk naenkrat preko FTP-ja, nisi omejen pri količini dodanih fotk (to je lahko tudi slabo). Če naložiš podobne fotke eno za drugo lahko z enim klikom dodajaš že vnešene ključne besede, opise in kategorije. Imaš celo "črkovalnik" . Na iStocku lahko o temu samo sanjaš. Dodajaš lahko samo eno po eno fotografijo... . Če te pa "krene" na iStocku, zna biti pa ves trud poplačan. Mene še ni...
Pa še to. Tako kot ni pravila, katera fotografija se bo prodajala in katera ne, tako tudi ni pravila, katero fotografijo ti bo katera agencija sprejela. Zavrnjena na eni agenciji je prav lahko "best seller" na drugi... .

Na spodnjih lahko kupiš kakšno mojo fotografijo. Ugodno!

Moje fotografije na Dreamstime
Moje fotografije na iStock

Preko spodnjih povezav se lahko pridružiš tem agencijam in začneš s prodajo fotografij. Mogoče tudi uspešno.
S pristopom preko spodnje povezave boš seveda napolnili moj šparavček, svojega pa s tem ne boš izpraznil.

Pridruži se na Dreamstime
Pridruži se na iStock